tirsdag 6. desember 2011

Julekrans

I dag har vi vært på blomsterdekorering. Her fikk vi en oppgave som gikk ut på å lage en krans. Jeg valgte å lage en julekrans nå som det snart er jul.

Materialene jeg brukte:

- Tang
- Saks
- Ståltråd
- Edelgran
- Squarosa
- Buksbom

Dekorering:
- Kongler
- Kuler
- Sløyfebånd
For å lage kransen brukte vi en ring av halm. Den dekket vi med nobilis/edelgran som vi festet med ståltråd. Tilslutt festet vi dekoren på kransen.

I kransen min er det grønn som dominerer, men det er også en del rødt som tar mye oppmerksomhet. F. eks den røde sløyfen på toppen. Rødfargen går igjen i de røde kulene som jeg har plassert med litt mellomrom. Ved siden av de røde kulene har jeg valgt å ha kuler i sølv, siden jeg synes sølv og rødt passer godt sammen, og fordi fargen trekker seg litt mer tilbake så rødfargen på kulene og sløyfen blir framhevet. Og også for at kransen ikke bare skulle bestå av rødt og grønt. Jeg har også tatt med to kongler.

Kransen symboliserer evighet siden den aldri tar slutt.



Ferdig produkt:


Jeg ble ganske fornøyd med julekransen min. Den ble ganske ryddig med ikke altfor mye dill dall på, med tanke på at den skal henge på ytterdøra. Jeg har lært hvordan en setter sammen en krans med edelgran, og om hvilke farger som passer sammen i en krans.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar