onsdag 9. november 2011

Montering av tre ulike teknikker

For noen uker siden fikk vi i oppgave å montere produktene vi lagde av de tre ulike teknikkene: decoupage, marmorering og transferteknikk.

Decoupage:

Jeg hadde lyst til å gjøre noe annet enn og bare lime på det motivet jeg lagde med decoupage teknikken rett på et ark sånn som det var. Så jeg fikk en ide om å dele motivet i fire like store trekanter, for å få det litt mer kreativt. Så limte jeg dette på arket, og slik ble resultatet:




















Marmorering:

Her brukte vi det vi allerede hadde laget med marmoreringsteknikken (står forklart på bloggen) til å montere sammen det vi kalte for en serie. Først valgte vi ut noen motiver vi ville bruke. Jeg valgte fire stk. For å få til en serie, så må du ha noen “underlag” med papir mellom alle motivene (jeg brukte svart ark). Det første vi gjorde var å finne ut hvor mye av denne kanten vi ville at skulle vises mellom motivene og på sidene. Du trenger et slikt underlag til hvert av motivene. Da vi hadde klippet ut alle underlagene la vi motivene på underlagene en for en, og stiftet dette sammen med arket. På denne måten trenger du ikke stifte mer enn en gang på hver side. Tilslutt brettet vi et ark over den øverste siden og limte den på. Slik fikk vi et gjennomført og ryddig utseende på serien.

Slik ble resultatet:


















Transferteknikk:
Det første jeg gjorde var å lime på tekstilet på et svart A4 ark. Deretter klippet jeg til en 1cm bred tittekant. Tittekanten valgte jeg å ha oransje for å framheve fargene på motivet. Så målte og klippet jeg til en slags ramme av svart ark, i en størrelse hvor en ser den oransje tittekanten rundt motivet.

Før:                                                                                 
















Etter:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar