tirsdag 13. desember 2011

Borddekorasjon

I dag fikk vi en ny oppgave på blomsterdekorering. Den gikk ut på å lage en rund eller avlang borddekorasjon. En dekorasjon er et blomsterarbeid som kan brukes som pynt i mange forskjellige anledninger. Siden vi skulle lage en borddekorasjon var det viktig å ta hensyn til form og størrelse på bordet, hvor mange som skal sitte ved bordet, hvilken farge det er på duk, lys og servietter, og i hvilken anledning bordet skal brukes i. Dekorasjonen bør heller ikke være for høy, så man kan se hverandre over bordet. Tilslutt måtte vi kalkulere arbeidet. Det vil si å regne ut innkjøpsprisen på det ferdige produktet.


































Jeg ble veldig fornøyd med dekorasjonen min. Jeg syntes det er passe med pynt og farger, med orchideen i burgunder i fokus, slik jeg ønsket. Den er heller ikke så høy, slik at den passer godt til f. eks. et middagsselskap. Jeg har lært hvordan man lager en borddekorasjon, og om hvilke farger som passer i en borddekorasjon til forskjellige annledninger. Noe annet jeg har lært er navn på mange forskjellige blomster som vi brukte til dekoreringen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar